|
|
Оценочный компонент текста учебника как способ формирования отношения к бизнесу
|
Evaluation component of course book texts as a mode of business attitude formation
|
Страницы: 85-91
|
Pages: 85-91
|
Автор:
Дьякова М.Л. |
Кандидат филологических наук, доцент Место работы, должность: Всероссийская академия внешней торговли, кафедра английского языка международного бизнеса |
|
Author:
Dyakova M. L. |
Ph.D. (Linguistics), ssociate professor Place of work, post: Russian Foreign Trade Academy, Academic Department of English Language for International Business, assistant professor |
|
Аннотация к статье:
Статья посвящена анализу прагматического потенциала текстового материала учебников по деловому английскому языку. Проводится сопоставительный стилистический анализ трех аутентичных учебников британских издательств с целью выявления способов формирования у учащихся отношения к бизнесу.
|
Abstract:
The article is devoted to the analysis of the pragmatic potential of Business English course book texts. The comparative stylistic analysis of three authentic course books of British publishing houses indicates various ways of formation of students’ attitude to business.
|
Ключевые слова:
Прагматика, стилистика.
|
Keywords:
Pragmatics, stylistics.
|
|
 |
 |
|